Hlavné ceny v súťaži IHRA na UPJŠ si odniesli súťažiaci z Bardejova a z Košíc

Súťaž v programovaní počítačových hier IHRA na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach sa niesla v znamení viacerých hier určených aj pre súčasné mobilné zariadenia. 

Logo

V rámci takmer päťhodinovej záverečnej prehliadky, ktorá sa konala 26. apríla 2017 na Ústave informatiky Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach (PF UPJŠ v Košiciach) počas Študentskej vedeckej konferencie, svoje súťažné projekty predstavilo takmer 60 súťažiacich v 27 tímoch nielen z Košíc, ale aj z Trenčína, Bratislavy, Spišskej Starej Vsi, Bardejova, Prešova, Spišskej Novej Vsi, či z okresu Gelnica.  Každý tím v krátkej prezentácii zhrnul hlavnú myšlienku svojej hry, jej hrateľnosť a najväčšie ťažkosti pri jej tvorbe.

„Hra je zameraná na prechod najznámejšími prístavmi po celej Európe. Vašou úlohou je skúmať prístavy a vylepšovať si svoju loď. Na začiatku máte k dispozícii peniaze na kúpu základných artiklov,“ opisujú víťaznú hru v kategórii základné školy Filip Tumidalský a Jakub Lukáč z Gymnázia Alejová 1 v Košiciach.

 „Našu multiplayer hru sme vytvorili v Java Scripte vo verzii pre web ako aj v programovacom jazyku Java pre desktopovú verziu a pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android,“ prezentujú výhercovia 1. miesta v kategórii stredné školy Ján Helmanovský a  Michael Absolon zo Spojenej školy Juraja Henischa v Bardejove, gymnázia.

Hry hodnotili zástupcovia Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach ako aj lídri významných IT spoločností zameraných na vývoj hier, ktorí venovali aj ceny do súťaže.

 „Z hľadiska prezentačných zručností nás zaujali výborne pripravení a najmladší žiaci piateho ročníka zo základných škôl v Trenčíne a v Gelnici, za čo od nás získali špeciálne ceny,“ dodal iniciátor a zakladateľ tejto súťaže Stanislav Krajči z Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach. „Už aj žiaci základných škôl používajú vyššie programovacie jazyky, vytvárajú zmysluplné príbehy, pracujú s 2D grafikou, čo je veľmi potešujúce,“ doplnil jeho kolega Ľubomír Šnajder. 

Peter Nagy, spoluzakladateľ a vývojový líder košickej spoločnosti GamesFarm (http://www.games-farm.com/): „Prácu v Blenderi a s 3D grafikou zvládli súťažiaci v tomto ročníku na pomerne vysokej úrovni. “

Erik Gajdoš z košickej IT spoločnosti Matsuko, ktorý sa hodnotenia súťažných projektov zúčastnil prvýkrát v jej šesťročnej histórii, súťaž uzavrel slovami: „Som veľmi prekvapený výsledkami, ktoré ste prezentovali. Ak budete takýmto spôsobom pokračovať, je veľmi pravdepodobné, že sa v oblastiach herného priemyslu či počítačovej grafiky dokážete aj uživiť.“

 

Výsledné poradie účastníkov v kategórii U (študenti PF UPJŠ)

  1. Viktor Olejár, Informatika, bak. št., 1. r.
  2.    Slavomír Slovenkai, Informatika, bakal. št., 3. r.
  3. Tomáš Kekeňák, Matematika, bakal. št., 1. r.

Výsledné poradie účastníkov v kategórii Z (základné školy)

  1. Filip Tumidalský, Jakub Lukáč, Gymnázium Alejová 1, Košice
  2. Elena Ďorďová, ZŠ Staničná 13, Košice
  3. Peter Urbanovský, Martin Šamaj, Zuzana Mareková, ZŠ, Kubranská 80, Trenčín

Výsledné poradie účastníkov v kategórii S (stredné školy)

  1. Ján Helmanovský, Michael Absolon, Spojená škola Juraja Henischa v  Bardejove, gymnázium
  2. Henrich Hanušovský, SPŠ elektrotechnická, Plzenská 1, Prešov
  3. Matej Rešetár, Spojená škola sv. košických mučeníkov, Čordákova, Košice

 

 

Text : Mgr. Mária Hrehová, PhD.

 

Diskusia