Späť na zoznam
Aktuality
Autor: UCN
25.04.2018 09:28

Riaditeľ ŠPÚ informoval na konferencii EPAN v Kodani o úspešných projektoch dobrej praxe

Na medzinárodnej konferencii pod názvom "Demokratická kultúra - od slov k činom" (Democratic culture - from words to action), ktorá sa koná od pondelka 23.apríla do utorka 24.apríla v Kodani, zastupoval slovenský rezort školstva riaditeľ Štátneho pedagogického ústavu Ľudovít Hajduk.

Hlavným cieľom medzinárodného podujatia EPAN ( Education Policy Education Network - Sieť poradcov pre vzdelávaciu politiku) je poskytnúť školám v Európe súbor konkrétnych nástrojov, ktoré môžu pomôcť učiteľom a iným pedagogickým pracovníkom iniciovať konštruktívne diskusie v európskych učebniach, ktoré zabezpečia rešpekt voči ostatným. Konferenciu, ktorá  je organizovaná ako súčasť dánskeho predsedníctva Výboru ministrov Rady Európy, otvorila dánska ministerka školstva Merete Riisager.

„Na konferencii je prítomných 120 zástupcov zo 47 krajín, ktorí diskutujú o tom, ako poskytnúť učiteľom a študentom najlepšie nástroje na posilnenie demokratického občianstva. Zároveň je návodom na to, ako môžu vzdelávacie inštitúcie riešiť témy, ktoré sú kontroverzné, a takisto, ako presadzovať kritické myslenie medzi žiakmi a študentmi," informoval riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.

Riaditeľ ŠPÚ hovoril na konferencii v Kodani predovšetkým o úspešných projektoch dobrej praxe najstaršieho vedeckovýskumného pracoviska  v oblasti školstva a pedagogického výskumu na Slovensku, ktoré ŠPÚ v ostatných rokoch realizoval. Pozornosť sústredil predovšetkým na projekty „Rozvíjanie profesijných kompetencií", „Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách" a „Ďalšie vzdelávanie učiteľov základných a stredných škôl v predmete informatika".

Medzinárodný projekt Rozvíjanie profesijných kompetencií" učiteľov materských, základných a stredných škôl v kontexte zvyšovania úspešnosti reformy systému základného vzdelávania,  hradený z finančných prostriedkov EÚ, zvýšil profesijné kompetencie učiteľov prostredníctvom aktivít profesijného rozvoja a identifikovanie ich vplyvu na riadenie vzdelávacích procesov.

Štátny pedagogický ústav ako riešiteľ ďalšieho úspešného projektu „Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách" sa v tejto odbornej aktivite zameral na doplnenie kvalifikácie učiteľov cudzích jazykov v základných školách, ako aj na ďalšie vzdelávanie učiteľov v predmete cudzí jazyk na prvom stupni základných škôl.  

Úspešné európske projekty dobrej praxe, ktoré realizoval  a realizuje ŠPÚ, podporujú v konečnom dôsledku rozvíjanie schopností pre demokratickú kultúru a posilnenie demokratického občianstva. Pri realizácii projektov ŠPÚ vychádza zo základných premís projektu Rady Európy "Kompetencie pre demokratickú kultúru", v rámci ktorého Rada Európy stanovila kľúčové body referenčného rámca na rozvíjanie schopností pre demokratickú kultúru. Tie Rada Európy odporúča implementovať v základných a stredných školách, v inštitúciách vyššieho vzdelávania a odbornej prípravy v celej Európe tak, aby sa dostali aj do národných učebných osnov a učebných programov," uzavrel riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk. 

 

Súvisiace články

03.11.2018 08:57

Lucia Sasková a jej Rozpoltená

Lucia Sasková vo svojom najnovšom, siedmom románe Rozpoltená sa vracia k téme, ktorou zaujala už v knihe Nebezpečná. Dve mladé ženy, dva životy, dva osudy.
04.06.2020 10:52

Dnes je posledný deň na potvrdenie výberu strednej školy

Dnes je posledný deň, kedy musia uchádzači alebo ich rodičia oznámiť strednej škole, na ktorú boli prijatí, či na ňu v septembri nastúpia alebo nie.
20.05.2020 14:00

UNIVERZITA SV. CYRILA A METODA V TRNAVE SA ROZŠIRUJE O NOVÚ FAKULTU ZDRAVOTNÍCKYCH VIED.

Fyzioterapia, rehabilitácia a s tým súvisiaci okruh problematiky je v súčasnosti mimoriadne atraktívna tematika, ktorá sa na UCM v Trnave pretavila do zaujímavých študijných programov a ponuky štúdia nielen v akreditovanom vyso...