Späť na zoznam
Učiteľské blogy
Autor: Mária Tóthová
09.01.2019 05:48

Zimná krajina TRADIBÁB

V Centre voľného času CVrČek v Moldave nad Bodvou (CVČ) sa stalo peknou tradíciou, že členovia bábkohereckých záujmových útvarov pozývajú divákov dvakrát v roku na svoje vystúpenia. Nebolo tomu inak ani v minuloročnom predvianočnom období.

Krajina TRADIBÁB - krajina TRADIčného BÁBkového divadla, ožila v dňoch 10. a 11. decembra 2018, celkovo šesť krát. Sprítomnili ju deti z troch záujmových útvarov bábkového divadla z CVČ, pod vedením pani riaditeľky, Márie Tóthovej. Zahrali svojim kamarátom z materskej školy, zo školských klubov a rodičom tri rozprávky. Prvá rozprávka O opustenom domčeku, bola plná veselej hudby a zvieratiek, ktoré si hľadali nový domov. V druhej rozprávke O snehuliakovi s horúcim srdcom sa deti spoznali so snehuliakom, ktorý mal dobré srdiečko. Také dobré, že vedel robiť iba dobré skutky a pomáhať svojim kamarátom. Okrem iného daroval veveričke metlu na o odmetanie snehu, zajačikovi mrkvu, aby jeho rodina nezahynula od hladu a krtkovi uhlíky z kabáta, aby mal čím kúriť. A keď na začiatku jari nemali cibuľky snežienok dosť vlahy, srdce snehuliaka sa rozbúšilo a on sa roztopil, aby mohli snežienky vykuknúť spod snehu. Tretia rozprávka bola pozmenenou verziu známej rozprávky o vlkovi a kozliatku. V nej musel vlk čítať kozičkám rozprávky. Umelecký zážitok umocnili aj ručne šité bábky z dielne pani riaditeľky.

Odmenou pre bábkohercov bola aj spoločná pizza.  Každé ich predstavenie ocenil mohutný standing ovation od kamarátov, rodičov a všetkých priateľov bábkového divadla. Vystúpenia mali veľký úspech a bábkoherci a ich „teta Marika" radosť a motiváciu do ďalšej práce.

Súvisiace články

17.09.2015 20:00

Kde (za)ostali ZUŠ-ky?

Už 25 rokov učím tanec, to znamená skupinové vyučovanie, ale toľko zábavy v mojej profesii som ešte nezažila, ako za posledné roky. 
04.01.2019 11:37

Ako pristupovať k učeniu?

Nie je učiť ako učiť. Aj správny prístup k učeniu ovplyvňuje výsledky a výstupy výchovno-vzdelávacieho procesu. Naši žiaci sa chcú učiť, ak pristupujeme k učeniu tak, ako očakávajú pred vyučovacími hodinami.