Späť na zoznam
Vzdelávanie
Autor: UCN
19.06.2018 18:36

Malá finančná akadémia rozvíjala u žiakov mnohé užitočné kompetencie

Projekt Malá finančná akadémia, ktorý pripravila nezisková organizácia EDULAB a spoločnosť AGEMSOFT, v spolupráci s Tatra Bankou, pomohol rozvíjať u žiakov viaceré kľúčové kompetencie. Svedčia o tom výsledky anonymného prieskumu medzi učiteľmi základných škôl, ktorí sa projektu zúčastnili.

Takmer 71% respondentov v prieskume uviedlo, že žiaci si najviac osvojili schopnosť prevziať zodpovednosť za svoje osobné finančné rozhodnutia. Školáci si podľa učiteľov tiež lepšie osvojili schopnosť vyhodnocovať trvalé životné hodnoty a osvojiť si vzťah medzi životnými potrebami a financiami ako prostriedku ich zabezpečenia (50%), ako aj schopnosť zoradiť osobné želania podľa dôležitosti (43%).

„Kompetencie, ktoré náš projekt u žiakov rozvíjal, nie sú samoúčelné. Naopak, schopnosť správne vyhodnocovať finančné rozhodnutia a ich dôsledky sú pre život v súčasnosti mimoriadne dôležité," uviedol Ján Machaj, riaditeľ EDULAB-u.

Za oblasti, v ktorých dosiahli žiaci najväčší pokrok označili učitelia plánovanie a hospodárenie s peniazmi (59%), finančnú zodpovednosť a s tým súvisiace príjímanie rozhodnutí (55%).

Prieskum tiež ukázal, že projekt nerozvíjal iba kompetencie v oblastí financií. Medzi najsilnejšie stránky projektu zaradili učitelia aj rozvoj kreativity, fantázie, tvorivosti, ale aj tímovej spolupráce. Učitelia by však súčasne privítali dlhšie trvanie projektu. 

Projekt Malá finančná akadémia bol jedinečným prepojením praktickej metodickej príručky v knižnej podobe, kreatívnej hry, ktorá bola určená pre celý kolektív a interaktívnych vzdelávacích materiálov. Spojenie týchto profesionálnych materiálov pomohlo zapojeným pedagógom s náročnou úlohou - naučiť deti orientovať sa v komplexnom svete, ktorého súčasťou sú aj peniaze a hospodárenie s nimi. Dialo sa to však formou, ktorá pomáhala učiteľom realizovať túto náročnú prierezovú tému zábavným spôsobom. 

Čo sa týka kvality poskytnutých učebných materiálov, učitelia v prieskume vysoko ocenili kvalitu vzdelávacieho obsahu tak v metodickej príručke pre učiteľov, ako aj u interaktívnych cvičení z portálu Kozmix.sk. Tie sú pre súčasných žiakov mimoriadne atraktívne, označilo ich za také až 97% opýtaných učiteľov. Za rovnako atraktívny a motivačný pre žiakov bol ohodnotený aj ďalší atypický prvok projektu – hra Naše mesto. Tá bola postavená na budovaní tímovej práci žiakov, ktorí si počas trvania projektu vymieňali známkovanie za platenie a odmeňovanie ich vlastnou triednou menou. Za zarobené peniaze si následne kupovali makety budov a budovali svoje mesto. Okrem tímovej práce si žiaci týmto spôsobom rozvíjali aj svoju kreativitu a fantáziu. 

Do ostatného ročníka projektu Malá finančná akadémia sa prihlásilo celkovo 272 základných škôl, ktoré príhlásili 350 svojich tried, čo reprezentuje spolu 6 780 žiakov 3. a 4. ročníkov základných škôl. 


 

Súvisiace články

18.09.2019 11:57

Kreatívne čítanie, ktoré spája a vytvára priateľské vzťahy medzi českými a slovenskými rovesníkmi

Slovenská pedagogická knižnica pri príležitosti októbra ako Medzinárodného mesiaca školských knižníc 2019 vyhlasuje dva projekty na podporu kreatívneho čítania.
27.05.2017 14:01

Unikátna forma duálneho vzdelávania v strednej Európe

Paríž v Bratislave alebo Diabol nosí Pradu. Už aj v Bratislave. V septembri začnú zimný semester prví druháci na francúzskej fashion univerzite MOD´SPE Paris Central Europe. V týchto dňoch stále prebiehajú prijímačky. A ani poč...
16.03.2020 10:32

Učte sa doma s deťmi. Využite bezplatný vzdelávací obsah pre žiakov základných škôl

Vyučovanie v slovenských školách je aktuálne prerušené na 14 dní, pričom nie je vylúčené, že ani po dvoch týždňoch sa deti nebudú môcť vrátiť do tried. Aj v domácom prostredí sa však dá pokračovať v pravidelnom učení. Ako?