Späť na zoznam
Vzdelávanie
Autor: UCN
19.06.2018 18:36

Malá finančná akadémia rozvíjala u žiakov mnohé užitočné kompetencie

Projekt Malá finančná akadémia, ktorý pripravila nezisková organizácia EDULAB a spoločnosť AGEMSOFT, v spolupráci s Tatra Bankou, pomohol rozvíjať u žiakov viaceré kľúčové kompetencie. Svedčia o tom výsledky anonymného prieskumu medzi učiteľmi základných škôl, ktorí sa projektu zúčastnili.

Takmer 71% respondentov v prieskume uviedlo, že žiaci si najviac osvojili schopnosť prevziať zodpovednosť za svoje osobné finančné rozhodnutia. Školáci si podľa učiteľov tiež lepšie osvojili schopnosť vyhodnocovať trvalé životné hodnoty a osvojiť si vzťah medzi životnými potrebami a financiami ako prostriedku ich zabezpečenia (50%), ako aj schopnosť zoradiť osobné želania podľa dôležitosti (43%).

„Kompetencie, ktoré náš projekt u žiakov rozvíjal, nie sú samoúčelné. Naopak, schopnosť správne vyhodnocovať finančné rozhodnutia a ich dôsledky sú pre život v súčasnosti mimoriadne dôležité," uviedol Ján Machaj, riaditeľ EDULAB-u.

Za oblasti, v ktorých dosiahli žiaci najväčší pokrok označili učitelia plánovanie a hospodárenie s peniazmi (59%), finančnú zodpovednosť a s tým súvisiace príjímanie rozhodnutí (55%).

Prieskum tiež ukázal, že projekt nerozvíjal iba kompetencie v oblastí financií. Medzi najsilnejšie stránky projektu zaradili učitelia aj rozvoj kreativity, fantázie, tvorivosti, ale aj tímovej spolupráce. Učitelia by však súčasne privítali dlhšie trvanie projektu. 

Projekt Malá finančná akadémia bol jedinečným prepojením praktickej metodickej príručky v knižnej podobe, kreatívnej hry, ktorá bola určená pre celý kolektív a interaktívnych vzdelávacích materiálov. Spojenie týchto profesionálnych materiálov pomohlo zapojeným pedagógom s náročnou úlohou - naučiť deti orientovať sa v komplexnom svete, ktorého súčasťou sú aj peniaze a hospodárenie s nimi. Dialo sa to však formou, ktorá pomáhala učiteľom realizovať túto náročnú prierezovú tému zábavným spôsobom. 

Čo sa týka kvality poskytnutých učebných materiálov, učitelia v prieskume vysoko ocenili kvalitu vzdelávacieho obsahu tak v metodickej príručke pre učiteľov, ako aj u interaktívnych cvičení z portálu Kozmix.sk. Tie sú pre súčasných žiakov mimoriadne atraktívne, označilo ich za také až 97% opýtaných učiteľov. Za rovnako atraktívny a motivačný pre žiakov bol ohodnotený aj ďalší atypický prvok projektu – hra Naše mesto. Tá bola postavená na budovaní tímovej práci žiakov, ktorí si počas trvania projektu vymieňali známkovanie za platenie a odmeňovanie ich vlastnou triednou menou. Za zarobené peniaze si následne kupovali makety budov a budovali svoje mesto. Okrem tímovej práce si žiaci týmto spôsobom rozvíjali aj svoju kreativitu a fantáziu. 

Do ostatného ročníka projektu Malá finančná akadémia sa prihlásilo celkovo 272 základných škôl, ktoré príhlásili 350 svojich tried, čo reprezentuje spolu 6 780 žiakov 3. a 4. ročníkov základných škôl. 


 

Súvisiace články

23.03.2018 09:15

Cech autoservisov by privítal aj menej študentov, ale kvalitnejších

Študenti stredných odborných škôl z Trnavského, Bratislavského a Nitrianskeho kraja súťažili vo štvrtok v Trnave v oblastnom kole 19. ročníka súťaže Autoopravár Junior 2018. Jej cieľom je propagácia remesla, ponúka žiakom príle...
11.03.2018 21:33

V apríli bude v ŠPÚ medzinárodná odborná konferencia pre učiteľov cudzích jazykov

Štátny pedagogický ústav organizuje 18. apríla v Bratislave medzinárodnú odbornú konferenciu vrátane workshopov na podporu vyučovania cudzích jazykov pre učiteľov základných škôl.
15.05.2018 13:19

Fenomény sveta - zážitkové vyučovanie

Prečo loď pláva a ponorka sa neutopí? Čo dokáže voda v krajine? Aký je život kvapky? Prečo voda v mori prúdi? Je voda životodarná tekutina? Je voda nekonečná? Je na Marse voda? Ako vzniká tsunami? Ako para pohla svetom? Ako si ...