Späť na zoznam
Vzdelávanie
Autor: UCN
28.05.2018 09:00

Ministerka školstva vytvorí pracovnú skupinu pre terciárne vzdelávanie

Výbor Národnej rady SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport v spolupráci s reprezentáciami zamestnávateľov včera zorganizoval Konferenciu k návrhu reformy terciárneho vzdelávania na pôde NR SR za účasti ministerky školstva, vedy, výskumu a športu SR, Martiny Lubyovej.

Tento formát historicky spojil zástupcov zamestnávateľov, politikov a členov akademického sektora, ktorí si vymenili názory na potrebné zmeny v systéme vysokoškolského vzdelávania. Ministerka školstva sa spolu s ďalšími účastníkmi zúčastnila panelovej diskusie, ktorá sa týka otázok vysokoškolského vzdelávania a nastavenia systému kvality.

Na záver diskusie ministerka Lubyová prisľúbila zriadenie expertnej skupiny na ministerstve školstva, ktorej cieľom by malo byť vypracovanie ucelenej koncepcie reformy vysokoškolského vzdelávania. Jedným z východísk pre prácu expertnej skupiny bude materiál RÚZ „Reforma terciárneho vzdelávania na Slovensku". Konečným cieľom zmien navrhnutých pracovnou skupinou budú výrazné štrukturálne zmeny v terciárnom vzdelávaní, ktoré vytvoria predpoklady pre zvýšenie kvality terciárneho vzdelávania a zosúladenie jeho výstupov s potrebami trhu práce.

V expertnej skupine budú zastúpení členovia rezortov školstva a práce, zamestnávateľov, vysokých škôl, Národnej rady Slovenskej republiky a odborov. Vzniknúť by mala v čo najkratšom čase. 

Zdroj: minedu

Súvisiace články

15.02.2018 14:54

Nové učebné materiály pre predmet technika v nižšom strednom vzdelávaní

Od 01.09.2015 nadobudol platnosť inovovaný štátny vzdelávací program (ŠVP) v primárnom a sekundárnom vzdelávaní v ZŠ. Vo vzdelávacej oblasti „Človek a svet práce“ naďalej absentujú nové učebnice pre predmet technika.
19.11.2019 20:40

VIANOČNÉ UČITEĽSKÉ POPOLUDNIE S PUNČOM - techniky proti vyhoreniu a asertívna komunikácia

KEDY A KDE: 4.12.2019 (str) v čase 15:00-17:45 - oz COOLTAJNER (v bývalom Dome kultúry OZK)
20.04.2018 11:08

Globálne kompetencie časť 1- PISA

Potrebujeme kompetencie najmä robiť, nie merať. Potrebujeme viac praktických učiteľov ako teoretizujúcich analytikov.