Späť na zoznam
Vzdelávanie
Autor: UCN
02.07.2019 08:57

Ministerstvo školstva ukončilo pôsobenie Národného ústavu celoživotného vzdelávania

K 30. júnu 2019 rezort školstva definitívne zrušil priamo riadenú príspevkovú organizáciu Národný ústav celoživotného vzdelávania (NÚCŽV). Jej kompetencie sa po dôkladnej príprave presúvajú na Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV).

Iba agenda merania kľúčových kompetencií dospelých sa presunula na Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania. Rezort školstva tak dosiahne prepojenie všetkých medzinárodných meraní OECD (PISA, TALIS a PIACC ). 

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR týmto krokom optimalizuje činnosť svojich priamo riadených organizácií a pristupuje k potrebným zmenám efektívneho nastavenia systému celoživotného vzdelávania.

ŠIOV vďaka tejto agende posilňuje svoju priamu väzbu na aktivity v oblasti celoživotného vzdelávania a v ďalšej fáze bude zodpovedať za vývoj systému validácie výsledkov vzdelávania. Je taktiež gestorom Národnej sústavy kvalifikácií, Slovenského kvalifikačného rámca a zastrešuje všetky EÚ nástroje celoživotného vzdelávania ako Európsky kvalifikačný rámec (technický rámec na prenos, uznávanie a zhromažďovanie vzdelávacích výstupov osôb, ktorých cieľom je získať kvalifikáciu), Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality (technický nástroj podpory a monitorovania zvyšovania kvality odborného vzdelávania a prípravy) a EUROPASS (občanom umožňuje, aby ich schopnosti a kvalifikácia boli v rámci Európy jasné a ľahko zrozumiteľné).

Zdroj: minedu

Súvisiace články

13.03.2018 11:35

Vedomostné ostrovy majú za sebou prvý mesiac na školách, žiaci využívajú aj virtuálneho kariérneho poradcu

Počas februára prebiehali vo vybraných krajoch školenia učiteľov k používaniu Vedomostných ostrovov. Virtuálne kariérne poradenstvo a test „Vieš, čím chceš byť?“ si vo februári vyskúšalo už viac ako 1600 žiakov.
18.04.2018 09:51

Potravinári sú po škole vďaka praktickej príprave vo výrobe ako doma

Žiak odboru pracovník v potravinárstve – výroba trvanlivých potravín prechádza postupne celou výrobou. Ovláda správnu výrobnú prax, potravinárske suroviny, vie s nimi pracovať, pozná záručné doby surovín, ovláda technologické p...
11.10.2017 08:42

QUO VADIS, TURECKÉ ŠKOLSTVO? - O VÝZNAME VZDELANIA A O TOM, AKO MÔŽE BYŤ VZDELÁVACÍ SYSTÉM KĽÚČOM K MOCI V KRAJINE

Vzdelávací systém sa môže stať mocným prostriedkom kontroly nad obyvateľstvom, ale zároveň môže slúžiť ako nástroj, ktorý zvrhne starý poriadok a nahradí ho novým. Turecký príklad ukazuje, ako národ formuje školstvo, ale tiež a...