Štátny pedagogický ústav vzhľadom na vzniknutú špecifickú situáciu, ktorá si aj zo strany pedagogických a odborných zamestnancov vyžaduje enormné úsilie, vypracoval odporúčanie pre učiteľov, ako postupovať pri vyučovaní žiakov detí online. Odporúča postupovať podľa štátneho vzdelávacieho programu – vzdelávacieho štandardu vyučovacieho predmetu pre príslušný ročník a pri plnení výkonových a obsahových štandardov sa zamerať prioritne na základné učivo.
„Odporúčame klásť dôraz na výkonové štandardy, ktoré slúžia na utvrdenie a prehĺbenie už osvojeného základného učiva. Zároveň navrhujeme využívať toto obdobie na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti v rámci všetkých vzdelávacích oblastí, a to prácou s rôznymi typmi a druhmi textov, s využitím medzipredmetových vzťahov a prierezových tém," uviedol riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.
V rámci jednotlivých vyučovacích predmetov nemusí škola v tejto špecifickej situácii prebrať všetky stanovené výkonové a obsahové štandardy daného ročníka, ale ich môže presunúť do vyššieho ročníka. Postupuje tak v súlade s bodom 7 Rámcových učebných plánov pre základné školy, citujeme „škola môže ... rozdeliť hodinové dotácie a vzdelávacie štandardy na celý stupeň vzdelávania ... za predpokladu, že zachová ich vnútornú logickú štruktúru a zásadu veku primeranosti". Zručnosti, ktoré by mali žiaci nadobudnúť v navrhovaných praktických aktivitách, si môžu ďalej zdokonaľovať vo vyšších ročníkoch.
Súčasťou odporúčania sú aj linky na informácie, ktoré môžu učiteľom i rodičom uľahčiť vyučovanie detí v domácom prostredí.
Medzi námetmi pre učiteľov a rodičov sú okrem iného metodické materiály a podnety na Metodickom portáli ŠPÚ, odborné a vzdelávacie články v časopise Jazyk a literatúra, webináre v oblasti cudzích jazykov, zdroje a námety na vzdelávanie detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením a všeobecným intelektovým vzdelávaním, linky na užitočné informácie a ďalšie podnety z rôznych vzdelávacích oblastí.
http://www.statpedu.sk/sk/aktuality/novinky-main/poradensky-servis-odporucania-skoly.html