Späť na zoznam
Z domova
Autor: UCN
16.05.2018 10:44

Medzinárodné školské partnerstvá prispievajú k demokratickému vzdelávaniu

Predseda Stálej konferencie ministrov kultúry (KMK) a minister pre vzdelávanie, mládež a šport v Turínsku Helmut Holter otvoril 14. mája 2018 v nemeckom Weimare konferenciu s názvomPodpora vzdelávania k demokracii a tolerancii prostredníctvom medzinárodnej školskej výmeny.

Na konferencii sa zúčastní viac ako 200 učiteľov, odborníkov a špecialistov z oblasti školského vzdelávania a práce s mládežou, najmä z Nemecka, nemecky hovoriacich krajín a partnerských krajín v rámci realizovaných projektov EÚ. Účastníci konferencie reprezentujú školy a inštitúcie, ktoré vo svojom profile kladú osobitný dôraz na európsku a medzinárodnú výmenu a úspešne spolupracujú v programoch, ako je napríklad program ERASMUS+.

Program konferencie zahŕňa početné workshopy a odborné prednášky. V plenárnych príspevkoch diskutuje okrem iných filozof, žurnalista a spisovateľ Jürgen Wiebicke na tému Desať pravidiel na záchranu demokracie – námety na zamyslenie pre školy. Psychológ Ahmad Mansour z Európskej nadácie pre demokraciu hovorí o „psychológii teroru: prístupoch k preventívnej práci v škole".

Nosnou časťou stretnutia sú diskusné fóra a prezentácie úspešných projektových aktivít, ktoré poskytujú priestor na získavanie nových inšpirácií, podnetov a partnerov na ďalšiu spoluprácu.

Metodicko-pedagogické centrum (MPC) na konferencii prezentuje výsledky a výstupy aktuálne realizovaných troch projektov v rámci partnerstva EÚ.

  • Prvým z nich, ktorý priamo korešponduje s témou konferencie, je projekt Vzdorujeme extrémizmu. Účastníkov konferencie zaujala skutočnosť, že pripravované výučbové jednotky v rámci tohto projektu sú zamerané na prierezové témy a pilotované priamo v školách v reálnom vzdelávacom procese.
  • Záujem vzbudil aj ďalší projekt MOKKA (MOdellentwicklung: Kunst und Kreativität als Alternative), ktorý je zameraný na využitie umeleckých postupov a kreativity ako nástrojov na vyjadrovanie a formovanie postojov v kontexte demokratického vzdelávania a odbúravania predsudkov.
  • Tretím projektom je projekt TeachUP, ktorého výstupom je overenie e-learningových vzdelávacích modulov v rámci prípravy a ďalšieho vzdelávania učiteľov.

„Realizáciou projektov medzinárodnej spolupráce v rámci programu ERASMUS+ a účasťou na takomto podujatí posilňujeme informovanosť o slovenskom vzdelávacom systéme. Prezentujeme naše skúsenosti, inovácie, ale aj špecifické problémy a výzvy v oblasti kontinuálneho vzdelávania učiteľov. Vytvárame priestor na ďalšiu možnú spoluprácu, ktorú vieme prostredníctvom regionálnych a detašovaných pracovísk MPC sprostredkovať školám a školským zariadeniam v Slovenskej republike," povedala riaditeľka sekcie kontinuálneho vzdelávania a profesijného rozvoja MPC Darina Výbohová.

Zdroj: minedu

Súvisiace články

25.10.2017 12:30

Čo všetko vieme povedať žiakom a rodičom o duálnom vzdelávaní?

O Duálnom vzdelávaní sa hovorí v rádiu, televízii, čítame o ňom v novinách. Keď sa nás niekto opýta, čo to duálne vzdelávanie je, bez váhania rýchlo odpovieme, „samozrejme, že viem“, veď je to prax u zamestnávateľa počas školy....
13.12.2017 17:48

Školstvo: Žilinská univerzita otvorila Ateliér multimediálnej tvorby

Žilina – Ateliér multimediálnej tvorby otvorila v utorok v podzemných priestoroch Novej menzy Žilinskej univerzity (ŽU) v Žiline Katedra multimédií a informačno-komunikačných technológií Elektrotechnickej fakulty (EF) ŽU. Na p...
04.12.2017 08:50

VZDELÁVANIE: Celosvetová iniciatíva Hodina kódu bude tento rok aj na Slovensku

BRATISLAVA - Slovensko bude súčasťou Hodiny kódu od 4. do 13. decembra. Počas týchto dní si každý môže vyskúšať základy programovania. Hodina kódu je iniciatíva, ktorej cieľom je zoznámiť deti so základmi programovania hravou ...