Späť na zoznam
Z domova
Autor: UCN
16.05.2018 10:44

Medzinárodné školské partnerstvá prispievajú k demokratickému vzdelávaniu

Predseda Stálej konferencie ministrov kultúry (KMK) a minister pre vzdelávanie, mládež a šport v Turínsku Helmut Holter otvoril 14. mája 2018 v nemeckom Weimare konferenciu s názvomPodpora vzdelávania k demokracii a tolerancii prostredníctvom medzinárodnej školskej výmeny.

Na konferencii sa zúčastní viac ako 200 učiteľov, odborníkov a špecialistov z oblasti školského vzdelávania a práce s mládežou, najmä z Nemecka, nemecky hovoriacich krajín a partnerských krajín v rámci realizovaných projektov EÚ. Účastníci konferencie reprezentujú školy a inštitúcie, ktoré vo svojom profile kladú osobitný dôraz na európsku a medzinárodnú výmenu a úspešne spolupracujú v programoch, ako je napríklad program ERASMUS+.

Program konferencie zahŕňa početné workshopy a odborné prednášky. V plenárnych príspevkoch diskutuje okrem iných filozof, žurnalista a spisovateľ Jürgen Wiebicke na tému Desať pravidiel na záchranu demokracie – námety na zamyslenie pre školy. Psychológ Ahmad Mansour z Európskej nadácie pre demokraciu hovorí o „psychológii teroru: prístupoch k preventívnej práci v škole".

Nosnou časťou stretnutia sú diskusné fóra a prezentácie úspešných projektových aktivít, ktoré poskytujú priestor na získavanie nových inšpirácií, podnetov a partnerov na ďalšiu spoluprácu.

Metodicko-pedagogické centrum (MPC) na konferencii prezentuje výsledky a výstupy aktuálne realizovaných troch projektov v rámci partnerstva EÚ.

  • Prvým z nich, ktorý priamo korešponduje s témou konferencie, je projekt Vzdorujeme extrémizmu. Účastníkov konferencie zaujala skutočnosť, že pripravované výučbové jednotky v rámci tohto projektu sú zamerané na prierezové témy a pilotované priamo v školách v reálnom vzdelávacom procese.
  • Záujem vzbudil aj ďalší projekt MOKKA (MOdellentwicklung: Kunst und Kreativität als Alternative), ktorý je zameraný na využitie umeleckých postupov a kreativity ako nástrojov na vyjadrovanie a formovanie postojov v kontexte demokratického vzdelávania a odbúravania predsudkov.
  • Tretím projektom je projekt TeachUP, ktorého výstupom je overenie e-learningových vzdelávacích modulov v rámci prípravy a ďalšieho vzdelávania učiteľov.

„Realizáciou projektov medzinárodnej spolupráce v rámci programu ERASMUS+ a účasťou na takomto podujatí posilňujeme informovanosť o slovenskom vzdelávacom systéme. Prezentujeme naše skúsenosti, inovácie, ale aj špecifické problémy a výzvy v oblasti kontinuálneho vzdelávania učiteľov. Vytvárame priestor na ďalšiu možnú spoluprácu, ktorú vieme prostredníctvom regionálnych a detašovaných pracovísk MPC sprostredkovať školám a školským zariadeniam v Slovenskej republike," povedala riaditeľka sekcie kontinuálneho vzdelávania a profesijného rozvoja MPC Darina Výbohová.

Zdroj: minedu

Súvisiace články

04.04.2018 08:59

ISTROBOT 2018

Pozývame vás na 18. ročník medzinárodnej robotickej súťaže Istrobot, ktorú 14. apríla. bude hostiť Fakulta elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Roboty budú súťažiť v šiestich kategóriác...
14.05.2018 14:37

Najobľúbenejším učiteľom sa stal dejepisár Ján Gáll

V internetovom hlasovaní verejnosti o cenu Amos sympaťák zvíťazila učiteľka prvého stupňa Monika Krajčíková zo ZŠ s MŠ v obci Nitrica
30.10.2017 12:17

Angličtinári prejavili o moderné vzdelávacie materiály veľký záujem, z ich používania môžu viacnásobne benefitovať

Učitelia anglického jazyka na základných školách z celého Slovenska prejavili na začiatku aktuálneho školského roka enormný záujem o didaktické prostriedky EnglishOne. Ponúklo im ich Metodicko pedagogické centrum (MPC) a na zák...