Späť na zoznam
Z domova
Autor: UCN
07.06.2017 08:53

P. Plavčan uviedol do života novinku autorov metódy Životných máp

Bratislava - Autori Kamila a Peter Kopsovci, známi vďaka metóde Životných máp (Kops\' Method), predstavili dnes v Bratislave publikáciu Ako sa dohovoriť s tigrom. Tretí titul českých autorov projektívne-diagnostickej metódy, ktorá sa venuje problémom detí i dospelých v oblasti ADHD, pomáha rodičom i pedagógom lepšie spoznať a dorozumieť sa s deťmi, prichádza po knižkách Tiger robí uáá uáá... a Ako sa krotí tiger. Novinku v rámci "tigrej" edície venovanej komunikačným typom uviedol do života minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Plavčan.

Ilustračná foto - zdroj : MŠVVaŠ SR

 "Je pre mňa relatívne nová, pretože teóriu, o ktorej hovorí, som všeobecne poznal, ale až tu som si uvedomil, aká je veľmi dôležitá hlavne pre deti v základnej škole," povedal Peter Plavčan ku knižke, ktorá by mala byť základným manuálom pedagóga, ako porozumieť deťom. Kopsovci rozdelili deti do štyroch základných komunikačných typov - pocitový, rozumový, obrazový a sluchový. Kniha naučí čitateľov ich rozoznávať, chápať a tiež s nimi "správne" zaobchádzať. Podľa Plavčana by sa mohla stať súčasťou pripravovanej školskej reformy: "Budeme o tom uvažovať, domnievam sa, že ak učiteľ sa naučí používať túto metódu a pochopí, ako ľahšie sa pracuje s deťmi, ak si ich rozdelí do jednotlivých komunikačných typov, tak jeho deti určite dosiahnu lepšie vzdelávacie výsledky."
      Minister školstva ďalej prezradil, že o prípadnom zavedení komunikačnej typológie do výučby na pedagogických školách či organizovaní špeciálneho výcviku pre učiteľov sa bude radiť s expertmi. "Mám na to veľmi dobrú príležitosť, približne o dva týždne, k reforme výchovy a vzdelávania som si prizval dekanov pedagogických fakúlt a významných profesorov pedagogiky. Budeme mať okrúhly stôl, je to jedna z otázok, na ktorú sa chcem opýtať."
      Plavčan pre TASR pripustil, že v školských triedach pribúdajú deti, ktoré si vyžadujú niečo navyše - hyperaktívni žiaci, deti s dysgrafiou, dyslexiou a podobne: "Učiteľ by mal odhaliť, akým spôsobom má s týmito deťmi komunikovať, aby im mohol dať čo najviac."

 

TASR

Súvisiace články

23.03.2018 09:24

Veľkokrtíšsky veľkonočný strom s kraslicami vytvorí novú tradíciu

Miestny producent vajec daroval školám 500 vajec zo svojho chovu, ktoré žiaci škôl a škôlok vyzdobia, aby mohli skrášliť veľkonočný strom v meste
25.10.2017 12:30

Čo všetko vieme povedať žiakom a rodičom o duálnom vzdelávaní?

O Duálnom vzdelávaní sa hovorí v rádiu, televízii, čítame o ňom v novinách. Keď sa nás niekto opýta, čo to duálne vzdelávanie je, bez váhania rýchlo odpovieme, „samozrejme, že viem“, veď je to prax u zamestnávateľa počas školy....
05.10.2017 07:00

Rezort školstva už má finálnu verziu dokumentu Učiace sa Slovensko

Takmer 260 stranový dokument s názvom Učiace sa Slovensko by sa mal stať východiskom pre pripravovanú reformu nášho vzdelávacieho systému od predškolských zariadení až po celoživotné vzdelávanie. Autorský kolektív doň zapracova...